Ogłoszenie o rozpoczęciu otwartego naboru wniosków o powierzenie Grantów na zakup i montaż Instalacji OZE na potrzeby budynków indywidualnych mieszkalnych
Szanowni Państwo,
Z dniem zamieszczenia niniejszej informacji tj. 08.07.2021 roku, ogłaszamy rozpoczęcie otwartego naboru wniosków o powierzenie Grantów na zakup i montaż Instalacji OZE na potrzeby budynków indywidualnych mieszkalnych. Nabór wniosków potrwa do dnia 23.07.2021 roku (piątek), każdy wniosek, który wpłynie po terminie pozostanie bez rozpatrzenia.
W ramach prowadzonego postępowania, w pierwszej kolejności ocenie będą podlegały wnioski Grantobiorców, którzy podczas sporządzania wniosku o dofinansowanie projektu złożyli stosowne ankiety w formie papierowej, a tym samym zostali wstępnie zakwalifikowani do projektu.
Na co mogę otrzymać dofinansowanie:
Wariant A - Instalacja fotowoltaiczna (panele PV) przeznaczona do produkcji energii elektrycznej.
Wariant B - Instalacja solarna (kolektory słoneczne) przeznaczona do produkcji energii cieplnej na potrzeby podgrzewania c.w.u. (centralna woda użytkowa).
Wariant C - Instalacja hybrydowa – Instalacja fotowoltaiczna połączona z Instalacją solarną do produkcji energii na potrzeby jednego budynku mieszkalnego.
Jaka wysokość dofinansowania:
W ramach Grantu przyznawane będzie dofinansowanie o wartości nie przekraczającej 65% kosztów kwalifikowalnych, przy czym wybierając instalację w Wariancie C (instalacja hybrydowa), Burmistrz Szczuczyna przyzna dodatkowe dofinansowanie z Budżetu Gminy Szczuczyn o wartości 10% kosztów kwalifikowalnych.
Jakie dokumenty należy złożyć:
-
wniosek o przyznanie grantu (prawidłowo wypełniony) + oświadczenie współwłaściciela (jeśli dotyczy),
-
wniosek o udzielenie dotacji z Budżetu Gminy (w przypadku hybrydy solar+fotowoltaika),
-
dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością (wypis/wydruk z księgi wieczystej, akt własności, umowa etc.),
-
rachunki za energię elektryczną lub/i inne dokumenty potwierdzające zużycie energii elektrycznej za okres ostatnich 12 miesięcy poprzedzających termin złożenia Wniosku o przyznanie Grantu, przy czym Grantobiorca zobowiązany jest do dostarczenia kompletnych informacji za pełny rok (brak wszystkich rachunków lub/i innych dokumentów będzie skutkować negatywną oceną Wniosku o przyznanie Grantu). W przypadku, gdy okres użytkowania i zamieszkiwana w danym budynku jest krótszy, należy przedłożyć rachunki i/lub inne dokumenty za faktyczny okres użytkowania, wówczas do obliczenia mocy Instalacji OZE należy przyjąć średnią wartość z okresu rozliczeniowego - dotyczy montażu Instalacji fotowoltaicznej,
-
pełnomocnictwo do reprezentowania poświadczone notarialnie (jeżeli dotyczy).
Co składa się na koszty kwalifikowalne:
-
zakup i montaż urządzeń produkujących energię elektryczną z promieniowania słonecznego (instalacja fotowoltaiczna) i/lub energię cieplną z promieniowania słonecznego (kolektory słoneczne),
-
przyłączenie instalacji fotowoltaicznej do sieci budynku lub podłączenie instalacji kolektorów słonecznych do istniejącego systemu ciepłowniczego (centralne ogrzewanie, ciepła woda użytkowa),
-
zakup urządzeń oraz oprogramowania służących do zdalnego monitorowania urządzeń produkujących energię z OZE,
-
wykonanie instalacji odgromowej dotyczącej tylko i wyłącznie zabezpieczenia instalacji fotowoltaicznej przed wyładowaniami atmosferycznymi i jego skutkami (kosztem kwalifikowalnym nie może być instalacja odgromowa całego budynku, na którym możliwy jest montaż systemu PV), - koszty przygotowawcze w postaci opracowania dokumentacji technicznej oraz dokumentacji kosztorysowej.
Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych brutto:
-
dla fotowoltaiki o maksymalnej mocy do 5 kWp (moc paneli nie może przekroczyć 4,99kWp) – zaś koszt 1 kWp nie może być wyższy niż 5 000,00 PLN, wartość przekraczająca wskazaną kwotę będzie kosztem niekwalifikowalnym;
-
dla Instalacji kolektorów słonecznych:
-
1 - 3 osób, zbiornik 200l + kolektory – maksymalnie 9 000,00 PLN,
-
4 - 5 osób, zbiornik 300l + kolektory – maksymalnie 12 000,00 PLN,
-
6 i więcej osób, zbiornik 400l + kolektory – maksymalnie 15 000,00 PLN.
-
Jakie dokumenty do prawidłowego rozliczenia:
-
kopia umowy zawartej pomiędzy Grantobiorcą a wykonawcą wraz z ewentualnymi aneksami (jeżeli podpisano),
-
kopia dokumentacji technicznej opracowanej przez wykonawcę w zakresie proponowanych rozwiązań projektowych i technologicznych związanych z Instalacją OZE,
-
kopia kosztorysu powykonawczego zawierającego informacje w zakresie wartości oraz ilości wykonania danego elementu rozliczeniowego,
-
oryginał Protokołu odbioru Instalacji OZE podpisanego przez wykonawcę, Grantobiorcę oraz Inspektora nadzoru powołanego przez Grantodawcę,
-
atesty i certyfikaty na panele oraz inwerter (dotyczy instalacji fotowoltaicznych),
-
badania elektryczne powykonawcze (dotyczy instalacji fotowoltaicznych),
-
kopia poprawnie wystawionego dowodu księgowego (faktury/rachunku) potwierdzającego zakup i montaż fabrycznie nowych urządzeń składających się̨ na kompletną Instalację OZE,
-
kopia wyciągu bankowego potwierdzającego zapłatę wynagrodzenia dla wykonawcy Instalacji OZE,
-
kopia podpisanego i wypełnionego wniosku o zgłoszenie przyłączenia instalacji fotowoltaicznej do sieci elektroenergetycznej wraz z potwierdzeniem złożenia u Operatora Systemu Dystrybucyjnego (dotyczy instalacji fotowoltaicznej),
-
kopia zgłoszenia robót budowlanych lub pozwolenia na budowę – jeżeli dotyczy,
-
kopia pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – jeżeli dotyczy,
-
oświadczenie w sprawie przeprowadzonego wyboru wykonawcy Instalacji OZE (wzór Oświadczenia stanowi załącznik do Wniosku o wypłatę Grantu),
-
oświadczenie o braku podwójnego dofinansowania (wzór Oświadczenia stanowi załącznik do Wniosku o wypłatę Grantu),
-
dokumenty potwierdzające osiągnięcie efektów ekologicznych.
Kiedy mogę wykonać instalację, a kiedy nie:
Wykonanie Instalacji OZE możliwe jest również na lub w budynkach nowobudowanych pod warunkiem złożenia oświadczenia, że budynek zostanie oddany do użytkowania i zamieszkały do momentu złożenia wniosku o wypłatę Grantu (szacowany termin podpisania pierwszych umów to 07 – 08.2021 r., zaś termin rozliczenia do 12.2022r.).
Nie dopuszcza się montażu instalacji fotowoltaicznej i/lub kolektorów słonecznych na budynkach mieszkalnych, których dachy pokryte są materiałami lub wyrobami zawierającymi azbest. Właściciele takich budynków mogą wziąć udział w Projekcie grantowym pod warunkiem złożenia oświadczenia, że przed wykonaniem montażu instalacji fotowoltaicznej i/lub kolektorów słonecznych, na własny koszt i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wymienią pokrycie dachowe na nowe niezawierające składników azbestu.
Nie dopuszcza się montażu instalacji fotowoltaicznej i/lub kolektorów słonecznych w budynkach mieszkalnych, gdzie jest prowadzona działalność gospodarcza i rolnicza. Spełnienie ww. warunku będzie przedmiotem kilkukrotnej weryfikacji przez Grantodawcę.
Wyklucza się udział w Projekcie grantowym Grantobiorcę, który na dzień ubiegania się o Grant oraz na dzień udzielenia wsparcia, tj. podpisania Umowy o powierzenie Grantu posiada zaległe zobowiązania finansowe wobec Gminy Szczuczyn i jej jednostek oraz instytucji podległych Gminie (np. podatek rolny/od nieruchomości, podatki za wywóz śmieci i inne opłacane na rzecz Gminy). Wymóg braku zaległości dotyczy wszystkich osób posiadających prawo do dysponowania nieruchomością zgłaszaną do Projektu. Spełnienie przedmiotowego warunku będzie przedmiotem dwukrotnej weryfikacji na etapie ubiegania się o Grant (Grantobiorca zobowiązany będzie do złożenia stosownego oświadczenia, którego prawdziwość zostanie zweryfikowana na podstawie danych będących w dyspozycji Grantodawcy).
Wszelkie szczegóły zawarto w Regulaminie wyboru Grantobiorców oraz realizacji Projektu grantowego.
Do pobrania:
- REGULAMIN WYBORU GRANTOBIORCÓW I REALIZACJI PROJEKTU GRANTOWEGO.pdf [1.18 MB]
- Załącznik nr 1 Wzór Wniosku o powierzenie Grantu.pdf [410.25 KB]
- Załącznik nr 1.1 Oświadczenie współwłaściciela o udziale w Projekcie grantowym .pdf [295.73 KB]
- Załącznik nr 2 Wzór Karty oceny formalno_merytorycznej.pdf [482.58 KB]
- Załącznik nr 3 Wzór Karty oceny punktowej.pdf [459.75 KB]
- Załącznik nr 4 Wzór Umowy powierzenia Grantu.pdf [606.93 KB]
- Załącznik nr 4.1 Oświadczenie o niewykorzytywaniu energii na cele dz. gospodarczej i rolniczej.pdf [398.33 KB]
- Załącznik nr 4.2 Oświadczenie o wymianie pokrycia dachowego na nowe i nie zawierające azbestu.pdf [280.19 KB]
- Załącznik nr 4.3 Oświadczenie o oddaniu budynku do użytkowania.pdf [273.77 KB]
- Załącznik nr 4.4 Oświadczenie o niewykluczeniu z możliwości otrzymania dofinansowania.pdf [278.37 KB]
- Załącznik nr 5.1 Wzór Zapytania ofertowego.pdf [639.11 KB]
- Załącznik nr 5.1.1 Minimalny zakres dokumentacji technicznej opracowywanej przez wykonawcę.pdf [456.12 KB]
- Załącznik nr 5.1.2 Wzór Formularza ofertowego.pdf [1.09 MB]
- Załącznik nr 5.1.3 Wzór umowy na wykonanie Instalacji OZE z wykonawcą.pdf [559.95 KB]
- Załącznik nr 5.2 Wzór Protokołu wyboru ofert.pdf [298.15 KB]
- Załącznik nr 6.2 Wzór protokołu odbioru Instalacji OZE.pdf [460.36 KB]
- Załącznik nr 7 Minimalny zakres dokumentacji technicznej opracowywanej przez wykonawcę.pdf [456.12 KB]
- Załącznik nr 9 Wzór Wniosku o wypłatę Grantu.pdf [648.16 KB]
- Załącznik nr 9.1 Oświadczenie dot. sposobu wyboru wykonawcy.pdf [275.89 KB]
- Załącznik nr 9.2 Oświadczenie o braku podwójnego dofinansowania.pdf [313.46 KB]
- Załącznik nr 10 Wzór Formularza dotyczącego rezygnacji z udziału w Projekcie grantowym.pdf [493.92 KB]
- Załącznik nr 11 Wzór Sprawozdania rocznego o osiągniętym efekcie ekologicznym.pdf [294.87 KB]
- Regulamin dotacji z Budżetu Gminy.pdf [281.01 KB]
- Umowa o udzielenie dotacji z Budżetu Gminy.pdf [445.65 KB]
- Wniosek o udzielenie dotacji do OZE z Budżetu Gminy.pdf [417.69 KB]
- Wniosek o wypłatę i rozliczenie dotacji z Budżetu Gminy.pdf [357.28 KB]
Liczba wyświetleń: 1143